Zbliżające się wybory prezydenckie w Polsce stały się inspiracją do poświęcenia kilku spotkań z młodzieżą naszej Szkoły temu tematowi. Uczniowie przygotowali i przedstawili charakterystykę kandydatów oraz ich programy wyborcze. Można rzec, że nasza lekcja była podobna do setek lekcji poświęconych temu tematowi jakie w tym czasie odbyły się w polskich szkołach. Inaczej mówiąc, lekcja była schematyczna, nudna i mało wnosząca w rozwój intelektualny uczniów. Jednak nasze zajęcia poświęcone wyborom miały ciąg dalszy. Uczniowie dostali nowe zadanie. Teraz hasła wyborcze kandydatów na urząd Prezydenta RP mieli porównać z poglądami, które kandydaci na dane tematy wypowiadali przed czasem kampanii wyborczej. I dopiero te zajęcia przyniosły ożywienie. Okazało się, że wielu kandydatów "zmieniło" swoje przekonania na potrzeby wyborów. I dopiero ta lekcja przyniosła uczniom korzyść. Zrozumieli, że informacje, które do nich docierają nie zawsze muszą być prawdziwe, że sami musimy oceniać ich wiarygodność poprzez "krytykę źródła" i że w ocenie ich rzetelności nie można poprzestać na jednym źródle, ale trzeba sięgnąć także do innych.