Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu.
Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
/Bill Gates/
Celem zajęć informatycznych jest nabycie przez uczniów umiejętności analitycznego, kreatywnego i świadomego (bezpiecznego) wykorzystania technologii informacyjnej w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
Uczniowie zdobywają i rozwijają niezbędne kompetencje, aby być nie tylko cyfrowym konsumentem, ale stać się cyfrowym twórcą.
Zainteresowania informatyczne rozwijają uczniowie podczas kół:
- KOŁO INFORMATYCZNE – ROBOTYKA (klasy 1 edukacji wczesnoszkolnej)
- KOŁO INFORMATYCZNE – "OZOBOTY" (klasy 2 i 3 edukacji wczesnoszkolnej)
- KOŁO INFORMATYCZNE – "OZOBOTY Z PROGRAMOWANIEM WIZUALNYM" (klasy 4-6)
- KOŁO INFORMATYCZNE – PROGRAMOWANIE ZAAWANSOWANE /język C++/ (klasy 7-8 i gimnazjum)
Programujemy roboty:
- "WeDo" - roboty budowane z klocków Lego i programowane w języku "Scratch" i w aplikacji "Lego Education", wspomagające naukę programowania i wprowadzające w podstawy robotyki.
- „OzoBot” – mały robot z dużymi możliwościami.
- „Edison” – edukacyjny robot, który potrafi wykrywać przeszkody, reaguje na światło i dźwięk.
- „Zumo” – edukacyjny robot, który może „walczyć” z innymi robotami. Posiada dwa silniki, czujniki do wykrywania krawędzi ringu i układ do wykrywania zderzeń z przeciwnikami.
Języki programowania zgłębiane na zajęciach informatycznych:
- Scratch – wizualny język programowania. Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku.
- C++ - najpopularniejszy język programowania stosowany podczas konkursów informatycznych w gimnazjum, nauczany w szkołach średnich i wymagany na maturze z informatyki.
Wydarzenia:
- (12.01.2019) Przygotowanie do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w naszej szkole na ul. Wesołej 52. Dwa filmy zapraszają na zajęcia z robotyki (klocki WeDo) i programowania "Ozobotów": - 1_film-Robotyka-> i - 2_film-Ozoboty->
- (14-15.11.2019) W XIII Międzynarodowym Konkurs Informatycznym "Bóbr" wzięło udział 34 uczniów: 13. uczniów z klas 4-6 zmagało się z zadaniami „Benjamin”, a 21 uczniów z klas 7 i 8 z zadaniami „Junior”. -więcej->
- (07.03.2018) Wielką atrakcją lekcji informatyki okazał się robot „mBot”, którego przez tydzień testowali uczniowie. Młodsi i starsi programiści próbowali swoich sił w sterowaniu maszyną... -więcej->
- (26.02.2018) Pierwsze zajęcia w mroźny poniedziałek po feriach na kole informatycznym „Robotyka z programowaniem” rozgrzały umysły uczniów i procesory robotów... - wiecej->
- (15.11.2017) W XII Międzynarodowym Konkurs Informatycznym "Bóbr" wzięło udział 27 uczniów. 19. uczniów z klas 4-6 zmagało się z zadaniami „Beniamin”, a 8. gimnazjalistów (oraz ucz. kl. VII) z zadaniami „Junior”. - więcej->
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Uczestnicy konkursu informatycznego "Bóbr" | Finalistka konkursu wojewódzkiego "Z Panem Scratchem za pan brat" |