Pierwsze zajęcia w mroźny poniedziałek po feriach na kole informatycznym „Robotyka z programowaniem” rozgrzały umysły uczniów i procesory robotów. Młodzi programiści z klas 4a, 4b i 4c programowali roboty „Ozobot” i „Edison”, ucząc się efektywnie i kreatywnie myśleć. Każdy programista twórczo programował małe maszyny. Niektórzy woleli rysować kolorowe kody, aby „Ozobot” poruszał się po wymyślonej trasie. Inni za pomocą strony internetowej tworzyli programy, które następnie testowali na robotach. Byli i tacy, którzy wczytywali kody kreskowe i programowali „Edisony” na specjalnej macie edukacyjnej. Twórcza zabawa integrowała małe zespoły programistów. W grupach dwu, trzy osobowych wspólnie rozwiązywali napotkane problemy. Część uczniów zamiast realnych robotów, programowało wirtualne duszki w popularnym języku Scratch. Na takich zajęciach czas płynie bardzo szybko i aż trudno uwierzyć, że już minęło 45 minut i trzeba kończyć pasjonujące programowanie.