Uczniowie klas 4-6 i gimnazjum uczestniczyli 8 i 9 listopada w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym „Bóbr”. W sumie w konkursie wzięło udział 34 uczniów. 18. uczniów z klas 5-6 zmagało się z zadaniami „Beniamin”, a 16. gimnazjalistów z zadaniami „Junior”. Konkurs odbył się w dwóch pracowniach informatycznych w szkole podstawowej i gimnazjum. Liczba uczniów startujących w konkursie byłaby większa, ale w tym samym czasie odbywały się zawody pływackie i uczniowie musieli dokonać trudnego wyboru: „pływać”? czy „programować? Koordynatorem konkursu był nauczyciel informatyki Zdzisław Jamróz, który zachęcał uczniów do konkursu, pomagał przy zakładaniu kont na platformie internetowej oraz nadzorował konkurs.
Najlepsze wyniki w konkursie „Beniamin” uzyskali uczniowie:
1. Maria Kuczyńska – kl, 6b – 71,25 pkt
2. Mateusz Bosak - kl. 5a - 62,75
3. Michał Pokora – kl. 5b – 59,00
4. Olga Walczyszyn – kl. 6b – 53,75
5. Filip Pabis – kl. 5b – 53,50
Najlepsze wyniki w konkursie „Junior” uzyskali uczniowie z gimnazjum:
1. Jakub Sędek – kl. IIa – 76 pkt
2. Piotr Kuc – kl. Ia – 70,00
3. Piotr Gołuchowski kl. IIa – 69.50
4. Michał Słomka – kl. Ia – 58,50
5. Igor Smorąg – kl. III – 54,00
Gratulujemy uczniom sukcesu w algorytmicznym myśleniu.
Głównym celem konkursu informatycznego „Bóbr” jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych. Pytania testowe w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i oczywiście matematyka. Niektóre pytania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Pytania często związane są również z kulturą i językiem. Wiele pytań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnością algorytmicznego myślenia.
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |