I Tydzień.
Codziennie od godziny 9.00 do 14.30 odbywały się zajęcia warsztatowe poświęcone tematyce CLIL.
Pierwszego dnia poruszone zostały kwestie komunikacji i treści w kontekście nauczania języka. Praca odbywała się w grupach, których zadaniem było opracowanie planu lekcji
w oparciu o zasadę 5C. Kolejny dzień poświęcony był analizie kompetencji, kwalifikacji
i umiejętności, które powinien posiadać nauczyciel prowadzący zajęcia metodą CLIL. Opracowane zostały zadania z wykorzystaniem takich aplikacji ICT jak: jigsaw reading, clines in language teaching .
Trzeci dzień zorientowany był na analizę metod nauczania oraz ćwiczeń przeznaczonych dla uczniów o różnych typach inteligencji. Przeanalizowane zostały różnorodne techniki pracy z uczniami na zajęciach CLIL w oparciu o teorię inteligencji wielorakich wg Howarda Gardnera.
Kolejny dzień upłynął na prezentacjach scenariuszy lekcji opracowanych zgodnie
z założeniami metody CLIL. Poruszone zostały również kwestie dotyczące oceniania ucznia na zajęciach dwujęzycznych z uwzględnieniem elementów oceniania kształtującego.
Motywem przewodnim piątego dnia szkolenia była metoda WebQuest. Było to zarazem wprowadzenie nas do tematyki szkolenia zaplanowanej na kolejny tydzień doskonalenia. Dowiedzieliśmy się czym jest WebQuest, poznaliśmy etapy konstruowania projektów w oparciu o założenia w/w metody, przeanalizowaliśmy przykładowe WebQuesty poświęcone lekcjom dwujęzycznym.
II Tydzień
Na zajęciach ponownie omówione zostały poszczególne części składowej metody projektu jaką może być WebQuest. Zaprezentowano narzędzia niezbędne do tworzenia WebQuestólw. II tydzień to czas poświęcony analizie alikacji ICT dostępnych w otwartych zasobach internetowych. Tworzenie własnych WebQuestów było naszym zadaniem, którego poprawne wykonanie gwarantowało pomyślne ukończenie dwutygodniowego cyklu szkoleniowego. Doskonalenie w ośrodku szkoleniowym ETI było dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem pod względem edukacyjnym. W ramach projektu CLILowy Nauczycie XXI wieku, realizowanego w ramach programu “Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” finansowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus + sektor Edukacja szkolna, mieliśmy możliwość podniesienia swoich kompetencji jak również nawiązania kontaktów z uczestnikami innych państw EU, poznania ich systemu kształcenia, zwyczajów
i kultury. Kurs metodyczny rozwinął nasze umiejętności i umożliwił nam dokładniejsze poznanie metodyki CLIL. Odbyte szkolenie pozwoliło nam poznać znakomitą ilość aplikacji
i narzędzi ICT wspomagających tworzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych zgodnych z metodyką CLIL. Wśród nich znalazły się: Multidict, Wordlink, WebQuests i wiele innych interaktywnych aplikacji.