W ramach projektu „CLIL-owy nauczyciel XXI wieku“ uczniowie z naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 brali udział w kilku projektach edukacyjnych realizowanych przez platformę eTwinning. Były to projekty pt. „Stereotypes”, „Tydzień dla Niepodległej” oraz „Easter Postcards Exchange”.
Pani Izabela Krzak- Borkowska wraz ze swoimi uczniami realizowała projekt zatytułowany „Stereotypes”. Jak dobrze znasz swoich europejskich sąsiadów? Jak postrzegasz swój kraj? Realizowany projekt dedykowany był uczniom klas ósmych. Tematyka projektów poświęcona była stereotypom, a co za tym idzie sposobom w jaki postrzegana jest Europa XXI wieku przez młodych ludzi. Celem projektu było otwarcie uczniów na kultury innych krajów Europejskich takich jak Anglia, Polska, Francja czy Włochy. Szkolne zespoły projektowe zobligowane zostały do opracowania prezentacji poświęconych stereotypom charakteryzujących poszczególne kraje zaangażowane w realizację projektu. Nauczyciele i uczniowie utworzyli konta projektu na platformie TwinSpace, gdzie przesłane zostały wszystkie prezentacje. Na podstawie wypracowanego przez uczestników projektu materiału, przeprowadzone zostały konwersacje w języku angielskim, które pozwoliły zweryfikować słuszność czy też zasadność przypisywanych poszczególnym nacjom cech. Projekt był interesującą formą poznania opinii innych na temat rodzinnego kraju jak również wyrażenia siebie, swoich obaw ale i pozytywnych opinii związanych z multikulturową Europą XXI wieku.
Pani Monika Wiech oraz pani Karolina Krzan wraz z klasami 3b oraz 1c realizowały projekt pt. „Tydzień dla Niepodległej”. Projekt dedykowany był uczniom klas I-III, a wszystkie planowane przedsięwzięcia związane były z obchodami stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Projekt został podzielony na pięć aktywności, zwanych „tropami”. Po każdym zrealizowanym tropie uczeń otrzymywał naklejkę, a po zebraniu wszystkich "tropów" dyplom "tropiciela niepodległości". Uczniowie pracowali w grupach realizując kolejne tropy: 1- Kierunek niepodległość, 2- Spotkanie z historią, 3- Niepodległość nie tylko pędzlem malowana, 4- Terenowy zwiad niepodległościowy, 5- Wieczór poezji i pieśni patriotycznych. Uczniowie poprzez filmy, ćwiczenia interaktywne, Kody QR, grę Kahoot poznawali historię naszego kraju. Wszystkie działania zostały opublikowane na platformie TwinSpace gdzie klasy mogły obserwować działania uczniów z innych szkół z całego kraju i poza jego granicami.
Uczniowie Pani Karoliny Krzan z klas Ia i Ic w ramach projektu Easter Postcards Exchange w okresie marzec/kwiecień 2019 podczas zajęć CLIL poznawali zwyczaje wielkanocne różnych krajów europejskich. Następnie wykonali kartki wielkanocne z życzeniami w j. polskim i angielskim, które zostały wysłane do ich rówieśników z włoskiej szkoły podstawowej, mieszczącej sie w Obrassano. Po wykonaniu kartek odbył sie czat live, za pośrednictwem którego dzieci mogły osobiście złożyć życzenia koleżankom i kolegom z Włoch.